6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem uzdolnionym. Zabawy integrujące grupę. |
8:00 – 8:15 | Zabawy ruchowe lub ćwiczenia gimnastyczne: kształtowanie sprawności fizycznej, przestrzeganie reguł zabaw. |
8:15 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30 – 9:00 | I śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9:00 – 9:15 | Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
9:15 – 10:45 | Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki w najbliższym otoczeniu przedszkola – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka. Zajęcia dodatkowe. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. |
10:45 – 11:00 | Przygotowanie do II śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
11:00 – 11:30 | II śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
11:30 – 13:15 | Odpoczynek poprzez zabawy o charakterze relaksacyjnym i zajęcia z ciekawą książką w sali zajęć lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików , suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy rytmiczne. |
13:15 – 13:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu. |
13:30 – 14:00 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem , łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
14:00 – 14:15 | Relaks. Odpoczynek po obiedzie. Słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. |
14:15 – 17:00 | Zabawy podjęte z inicjatywy dzieci lub inspirowane przez nauczyciela w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem uzdolnionym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. |