6:30 – 8:00 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Czynności opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi. Zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz zabawy integrujące grupę. |
8:00 – 8:15 | Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne inscenizowane przy muzyce. |
8:15 – 8:30 | Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
8:30 – 9:00 | I śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie. |
9:00 – 10:45 | Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie zajęć edukacyjno-wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki w najbliższym otoczeniu przedszkola – poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka. Zajęcia dodatkowe. |
10:45 – 11:00 | Przygotowanie do II śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
11:00 – 11:30 | Relaks, słuchanie bajek, wypoczynek przy muzyce relaksacyjnej. |
GRUPA KUKUŁKI, SKOWRONKI, SŁOWIKI | |
11:30 – 12:00 | Przygotowanie do odpoczynku – czynności higieniczne i nabywanie umiejętności samoobsługowych związanych ze zdejmowaniem i zakładaniem elementów garderoby. |
12:00 – 13:15 | Relaks, słuchanie bajek, wypoczynek przy muzyce relaksacyjnej. |
GRUPA WRÓBELKI I JASKÓŁKI | |
11:30 – 12:00 | Odpoczynek, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym w sali zajęć lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi. |
12:00 – 13:15 | Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików i suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. |
13:15 – 13:30 | Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. |
13:30 – 14:00 | Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem , łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
14:00 – 14:15 | Odpoczynek po obiedzie. Zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym. |
14:15 – 17:00 | Zabawy dowolne odpowiadające zainteresowaniom dzieci w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna z dziećmi. Krótkie kontakty indywidualne z rodzicami. Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci. |